Témaindító hozzászólás
[16-1]
Az első hozzászólásban előzményként megjelölt link forrása törölve lett.
De többen is örizzük a nagy titkot.
Érdeklődés esetén hozzáférhető. |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 470
|
Elküldve: Csüt. Nov. 01, 2007 1:30 Hozzászólás témája: |
|
|
tibsim írta: |
a displacer a jó öreg mosogató szivacs? gondolom akkor már egy kicsit fel is lehet már "fújni." kiváncsi vagyok, hogy ténylegesen a gyakorlatban mekkora a teljesítmény növekedés így. Jó hétvégét! |
Igen a kísérletezés lényege a próbálgatás, nem baj ha nem jó, lényeg a tanulás. pl bebizonyosodott, hogy a mosogatószivacs a legegyszerűbb és leghatásosabb regeneratív displcer, ez marad. Fura de ez hajtja a motor. A munkadagattyú csak könnyen mozogjon és tömítsen, de a kiszorítódugó nélkül mi sem ér. A kiszorító hűti és fűti a levegőt, és nem mindegy hogy milyen gyorsan és milyen höfokra.
A többhengeres motor nem tetszik, nincs kedvem többszörösen legyártani mindent. inkább egyszerűbb ha felpumpálom vagy nagyobb hengerűrtalmú motort építek, il kombinálom. | | |
infrared arany tag
Csatlakozott: 2006.10.23., Hétfő, 9:19 Hozzászólások: 470
|
Elküldve: Csüt. Nov. 01, 2007 1:13 Hozzászólás témája: |
|
|
tibsim írta: |
hol tartasz a gépeden? |
Hát jön a hosszú hétvége, nem kell dolgozom szombaton sem, tehát hétfőre lehet már a stirling motoros bicajon megyek munkába!
Egyenlőre jól haladok, de most pl nincs flexem, holnap lesz már, visszakapom remmélem! Nagyon sokat dolgoztam, kész a dugattyú, gyűrű, csapágytartók, alaplemez, kiszórítóhenger mindennel. Hátra van a fő és vezértengely, displcer és munkahenger ill tolórúdak, lendkerék és a áthajtás fogaskerékkel a fő és vezérmű között. | |
Vissza az elejére |
|
|
tibsim ezüst tag
Csatlakozott: 2007.08.21., Kedd, 21:04 Hozzászólások: 25
|
Elküldve: Csüt. Nov. 01, 2007 1:21 Hozzászólás témája: |
|
|
a displacer a jó öreg mosogató szivacs? gondolom akkor már egy kicsit fel is lehet már "fújni." kiváncsi vagyok, hogy ténylegesen a gyakorlatban mekkora a teljesítmény növekedés így. Jó hétvégét! | | |
Tibsim irta MISI-10-nek
"Remélem mire nagyobb leszel, nem fog ránk köszönteni a Mad Max korszak, és nem fog jól jönni hogy otthon vagy a témában, bár az előrejelzések nem bíztatnak sok jóval. Nem is irigyellek!"
Igy vagy ugy, jol fog jönni ha a jövö generációja jobban otthon lesz az energiagazdálkodás témájában mint a mi generációnk... Mindenkép jól jön, reméljük a megoldásban... |
Infrared irta:
"Itt lesznek képek a most készülő motorról.
http://satu1.tvn.hu/n1.jpg"
azok a csapok menetes rudak?
s milyen vastagok?
|
Remélem mire nagyobb leszel, nem fog ránk köszönteni a Mad Max korszak, és nem fog jól jönni hogy otthon vagy a témában, bár az előrejelzések nem bíztatnak sok jóval. Nem is irigyellek! |
pedig még csak 10 éves vagyok. |
én is tudom, hogy muködik nagyából a stirling motor és le is tudom rajzolni. |
Csakhogy a Infrared videóján a gáztüzhelyen levő motor fordulatszáma csökkent beindulás után, minden más paraméter változása nélkül. Még a gázt sem vette lejjebb. (Ha jól láttam) |
Gongolom a fordulatszám fögg a hőmérséklet különbségétől, és a munkahenger lökethosszától leginkább. ha kisebb a lökethossz akkor nagyobb a fordulatszám. meg persze a terheléstől. |
Azt még megfigyeltem egyik nyári motorodnál (amelyiknek dupla tolorudjai voltak) hogy induláskor hirtelen felpörögött, majd egy lasabb fordulatszámon állandósult a forgása, pedig nem csökkentetted a gázt. Ez amiatt volt, hogy állo helyzetben túlmelegedett, majd induláskor kiegyenlitette a hőt, s ez a kiegyenlitett hő hőértéke szabta meg a fordulatszámot? |
http://satu1.tvn.hu/end.avi
Ennek a fotóját láthattuk éjjel? Ilyen gyorsan készenlett?
Azt nem tudod véletlenül hogy ez miért nem kattintható be nálad mint a korábbi képek? |
Amikor a terhelés miatt csökken a fordulat, akkor több idő van a hőcserére ill a nyomskiegyenlítődésre a munka és kiszorítóhenger között, tehát javul a motor hatékonysága. Amúgy meg a létrejövő nyomások, a hőfok értékektől függnek, azaz a hideg és meleg oldali hőfokoktól meg persze a nyomáskamrában lévő nyomástól, a terheléstől nem elméletileg.
A stirling motor nagy előnye a nyomatéktartása. A már alacsonyabb fordulatokon is kifejti a legnagyobb nyometékát és tartja majdnem az egész fordulatszámtartományában. Mig a benzinmotorok nyomatéka csak magas fordulaton adódik le.
A stirling motorom azért állt le rángatva mert túl könnyű a lendkerék, a motor erősen tömítettlen. Egyébként egy jól tömített motor nagyon alacsony fordulatokon is szépen jár (150rpm) és a leállás is nagyon sima.
Amúgy tudud milyen lenyoni egy russzul záró dugattyút, nehéz mert feltorlódik a nyomás előtte de azt veszti is el folyamatosan, tehát a következő ütemben már nincs a szép visszarúgás, tehát nagy az ellenállása, így nagyon lefogja a motort, ezért áll rángatva le.
itt van pl egy jól tömítő változat, nehéz lendkerékkel, azt szépen áll le és alacsony forulaton is jár.
http://satu1.tvn.hu/end.avi |
Én ma, illetve már tegnap azért léptem be a másik forumba, mert fel akartam neked tenni egy kérdést, Infrared.
Egy ujabb apróság amit nem értek a stirling motorral kapcsolatban.
Adva van egy forgó stirling motor. Ami épp müködik. Valamit hajt. Mondjuk egy sik uton haladó jármüvet. S jön egy emelkedő. A stirling motor ugye lassulni kezd, de jo esetben nem áll le, nemfullad le. Milyen fizikai változások is történnek a motorban? A fodulatszám csökken, ez egyértelmü. A nyomás növekszik? Hiszen nagyobb erővel kell ezentul forgatni a kereket, nagyobb erővel kell nyomni a dugattyut... S az esetleges lefulladás... Az első videók egyikén látszik, hogy a stirling motor se zökenőmentesen áll le hanem rángatva... Miktől függ hogy mennyi egy stirling motor alapjárati fordulatszáma? Ugy értem az a fordulatszám ami alatt már "lefullad"? |
Elösször is szeretnélek üdvözölni a Weblapomon kedves Infrared. A weblapomon, de nem a forumomon.
Mert eddigi munkáságod alapján elmondhatom, hogy a weblap az enyim, a forummindenkié, ez a topic azonban a tied.
Használjuk mindannyian a saját irtatlan törvényeink betartásával.
Készülni fog majd itt is szabályzat, ami a forum története alakit majd. |
[16-1]
|